rpt

Jak poprawić swoją odporność?

W kontekście dbania o swoje zdrowie w okresie jesienno- zimowym, często budzimy się na ostatnią chwilę. Kiedy dni zaczynają być krótsze, a za oknem niższa temperatura, w głowie pojawia się jedna myśl: trzeba zadbać o odporność! Szczególnie teraz, w dobie koronawirusa, kiedy każde kichnięcie czy kaszlnięcie przyciąga wzrok ludzi i sprawia, że stajesz się podejrzanym.

W tym wpisie chce podać Wam konkretne wskazówki jak zadbać o poprawę odporności.

Pierwsza podstawowa zasada: nie ufajcie bezgranicznie reklamom! NIE ma jednego cudownego suplementu diety, po którym staniesz się infekcjo-odpornym. Tutaj od razu wspomnę o tak bardzo popularnej witaminie C – zapewne ku zaskoczeniu wielu, badania naukowe nie potwierdzają działania tej witaminy w celu ochrony przed złapaniem wirusa. Stosowanie witaminy C może wpływać na skrócenie czasu trwania infekcji i zmniejszeniu odczuwalnych objawów. Co ważne, zapotrzebowanie na witaminę C pokryje zjedzenie połowy papryki! Także o jej niedobory w diecie nie ma się co martwić 😉

Przechodząc do konkretów, co w takim razie sprawdzi się, aby cieszyć się zdrowiem w tym najbardziej chorowitym okresie w ciągu roku?

Przede wszystkim do znudzenia będę powtarzać, że o naszą odporność musimy dbać cały rok. Odporność to odzwierciedlenie naszego stanu zdrowia, sposobu odżywiania, aktywności fizycznej oraz snu i regeneracji.

Jednak oczywiście, że zwracając uwagę na to co spożywamy (lub suplementujemy), możemy znacząco wspomagać naszą odporność. Aby cieszyć się zdrowiem w Twojej diecie powinny się znaleźć:

Witamina D – wpływa korzystnie na nasz układ immunologiczny. W pożywieniu znajduje się w tłustych rybach morskich, ale oczywiście głównie jest syntetyzowana z promieni słonecznych. Przypominam, że zalecenia IŻŻ dla Polski to suplementacja witaminy D w okresie jesienno-zimowym dla każdego!

Kwasy omega-3 – wykazują działanie przeciwzapalne. Również ich głównym źródłem są ryby i owoce morza. Zaleca się spożywanie 2 porcji tłustych ryb tygodniowo, aby dostarczyć odpowiednią ilość tych kwasów tłuszczowych. Jeśli nie spożywasz ryb – konieczna jest suplementacja.

Cynk – mikroelement o działaniu przeciwwirusowym. Bogatym źródłem cynku są produkty takie jak otręby, tłuste sery, kasza gryczana i produkty pełnoziarniste, orzeszki ziemne oraz sezam i pestki słonecznika oraz dyni.

Oprócz wymienionej wyżej najważniejszych„top 3”, warto pamiętać o:

czosnku – uznawany jako naturalny antybiotyk,

cytrusach – źródło witaminy C,

miodzie – bogaty w witaminy i składniki mineralne oraz flawonoidy,

imbirze – działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne.

Pamiętajmy, że podstawą naszego zdrowia i odporności będzie dobrze zbilansowana i urozmaicona dieta. To jest podstawa ogólnego zdrowia, a poszczególnymi składnikami możemy wspomóc nasz organizm.

A jeśli nie wiesz jak prawidłowo zbilansować swój jadłospis zajrzyj do mojego sklepu i zakup JADŁOSPIS JESIENNY, który pokrywa zapotrzebowanie na wszystkie składniki odżywcze a dodatkowo zawarte w nim posiłki są pyszne i szybkie w przygotowaniu. Stosując moje jadłospisy, masz pewność, że odżywiasz się zdrowo.

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email